Слободне наставне активности за 5. и 6. разред

 

 

Слободне наставне активности (у даљем тексту СНА) су део плана наставе и учења који школа планира Школским програмом и Годишњим планом рада. Ученици у сваком разреду, од петог до осмог, бирају један од три програма СНА који школа нуди што значи да ће сваки ученик током другог циклуса основног образовања и васпитања похађати четири различита програма.

Одабрани програми СНА су за ученика обавезни, а успех се изражава описном оценом и не утиче на општи успех.

Сврха СНА је да допринесу остваривању општих исхода образовања и васпитања, развијању кључних и општих међупредметних компетенција потребним за сналажење у свакодневном животу.

Програми СНА су тако конципирани да фаворизују активност ученика, повезивање њиховог школског и ваншколског искуства, учење путем решавања проблема, сарадњу и тимски рад, као и употребу савремених технологија у образовне сврхе.

Програми СНА реализују се комбиновањем различитих техника рада са ученицима, као што су: презентациjе, демонстрациjе, студиjе случаjа, симулациjе, играње улога, дебате, рад у малим групама, рад на проjектима, гледање и анализа видео прилога, креативне радионице, рад у групи на платформама за учење, повезивање са вршњацима из других школа или држава, гостовања стручњака, учење у другим установама, посете разним дешавањима, укључивање у акције… Потенцира се самосталност ученика у активном начину учења, а улога наставника је превасходно у томе да уведу ученике у тему, представе им кључне појмове садржаја и подстакну их на активност коју затим усмеравају, прате и вреднују.

МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ

Циљ учења слободне наставне активности Медијска писменост је да подстакне развој медијске културе ученика и допринесе јачању способности разумевања, деконструкције и креирања медијских садржаја, које ће ученику помоћи за даљи когнитивни, емоционални и социјални развој у савременом медијацентричном окружењу.

 

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја:

 

ПОЈАМ И ФУНКЦИЈЕ МЕДИЈА

  • Медији и публика (корисници).
  • Традиционални медији (штампа, радио, телевизија, филм) и нови медији (интернет).
  • Улога и место медија у савременом друштву.
  • Медијске навике (Мој медијски дан).

ДЕКОНСТРУКЦИЈА И КОНСТРУКЦИЈА МЕДИЈСКЕ ПОРУКЕ

  • Медијски садржаји као конструкти стварности.
  • Деконструкција и конструкција медијских порука.

ОГЛАШАВАЊЕ

  • Комерцијални медијски садржаји у различитим медијима (рекламе, скривене поруке намењене пласирању одређених идеја, садржаја и животних стилова).
  • Профит као циљ оглашавања.
  • Утицај медијских садржаја на осећања, вредности и понашање публике – куповину и потрошњу.

МЕДИЈСКИ САДРЖАЈИ НА МОБИЛНИМ ДИГИТАЛНИМ ПЛАТФОРМАМА И ПРЕТРАЖИВАЊЕ НА ИНТЕРНЕТУ

  • Комуникација у дигиталном окружењу.
  • Поузданост и веродостојност информација на интернету.
  • Претраживачи „на мрежи” и агрегатори садржаја.
  • Вредновање и селекција доступних информација.
  • Персонализована претрага на Гуглу.
  • Анализа апликација на мобилном телефону.
  • Зависност од мобилних телефона.

 

ВЕЖБАЊЕМ ДО ЗДРАВЉА

Циљ учења слободне наставнe активности Вежбањем до здравља је да ученик овлада знањима, развије вештине и формира ставове и вредности од значаја за одговоран однос према сопственом здрављу, физичком вежбању и здравим животним навикама.

 

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја

 

ВЕЖБАЊЕ, ЗДРАВЉЕ И ЖИВОТНА СРЕДИНА

  • Појам и врсте здравља, начини његовог праћења и чувања.
  • Утицај вежбања на здравље, раст и развој. Људско тело и вежбање – кости, зглобови, мишићи.
  • Специфичности вежбања у и ван спорта.
  • Правилно и неправилно вежбање.
  • Мотивација за вежбање и фактори који утичу на одустајање.
  • Када не треба вежбати.
  • Вежбање и имунитет.
  • Значај вежбања на чистом ваздуху.
  • Вежбање и очување животне средине.
  • Повреде при вежбању и прва помоћ.

ИСХРАНА И ВЕЖБАЊЕ

  • Исхрана као извор енергије.
  • Карактеристике основних животних намирница важних за вежбање.
  • Гојазност и мршавост – ризици и компликације.
  • Како и где се информишемо о здравом начину исхране. Производи који се рекламирају, а треба их избегавати.
  • Различите врсте дијета и њихови позитивни и негативни ефекти.
  • Правилна исхрана пре и после вежбања.

ВЕЖБАЊЕ И ФИЗИЧКИ ИЗГЛЕД

  • Идеал физичког изгледа некад и сад.
  • Правилно држање тела и физички изглед.
  • Претерана употреба дигиталних технологија и последице на здравље и физички изглед.
  • Утицај вежбања и здравих начина живота на физички изглед.

У ВЕЖБАЊУ ЈЕДНАКИ

  • Остваривање права детета на раст, развој, здравље, игру и дружење кроз вежбање прилагођено могућностима и потребама.
  • Доступност опреме и простора за вежбање.
  • Родна (не)равноправност у вежбању и спорту.
  • Вежбање после болести и повреда.
  • Значај вежбања за особе са сметњама у развоју и инвалидитетом и спортови.

 

МУЗИКОМ КРОЗ ЖИВОТ

Циљ учења слободне наставне активности Музиком кроз живот је да ученик развија стваралачко и креативно мишљење кроз практичан рад, мотивацију, интeлeктуaлни, сoциjaлни, eмoциoнaлни и мoрaлни рaзвoj, свест о сопственом здрављу, опажање, осетљивост за естетику, радозналост и самопоуздање како би био оспособљен за креативно решавање проблема и имао одговоран однос према очувању уметничког наслеђа и културе свога и других народа.

ТЕМЕ и кључни појмови садржаја програма

 

ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ

  • Проширивање знања о музичким елементима.
  • Изражајна својства динамике.
  • Врста, карактер и примена темпа.
  • Тон: боја и текстура.
  • Ритам: дводелни, троделни, четвороделни и мешовити.
  • Повезивање звука и ритма.
  • Примена динамике, темпа и ритма у свакодневном животу
  • Проширивање искуства ученика у коришћењу различитих музичких средстава за рад у процесу музичког изражавања и обликовања.
  • Индивидуално и групно певање. Двоглас. Троглас.
  • Индивидуално и групно свирање.

ТЕЛО КАО МУЗИЧКИ ИНСТРУМЕНТ

  • Синхронизација различитих менталних и физичких капацитета.
  • Koординација различитих менталних и физичких капацитета.
  • Правилно дисање.
  • Концентрација.
  • Говор тела.
  • Јачање одређених делова тела. Рефлекс. Пажња.
  • Брзина реаговања на различите захтеве из окружења.
  • Развој свесности о нашем телу, контроли покрета и јачању мишића, као и бољој координацији и балансу.
  • Стимулација и активација организма на психомоторном и когнитивном нивоу.
  • Истраживање унутрашњег ритма и звука свога тела.
  • Body percussion.

КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ КРОЗ МУЗИКУ

  • Технике критичког мишљења. Дрво проблема. Дебата. Шест шешира. Мозгалица. Трибине.
  • Вештине критичког мишљења: комуникација, сарадња, препознавање проблема, решавање проблема.
  • Вештина постављања питања: меморијска, транслацијска, интерпретацијска, аналитичка, синтетичка, евалуацијска.
  • Обликовање оригиналног мишљења.
  • Музичка критика. Анализа композиције.
  • Развијање способности и интересовања за целоживотно образовање.

 

Повезано

Годишњи план рада Основне школе “Мирослав Антић” у школској 2024/25. години
Годишњи план рада Основне школе "Мирослав Антић" у школској 2024/25. години Годишњи план 2024/25 Линк ка документу
Детаљније
Школски развојни план Основне школе “Мирослав Антић” за период 2024-2029. године
Школски развојни план Основне школе "Мирослав Антић" за период 2024-2029. године Развојни план школе Линк ка документу
Детаљније
Летопис Основне школе “Мирослав Антић” у школској 2023/24. години
Летопис Основне школе "Мирослав Антић" у школској 2023/24. години Летопис школе 2023_24 Линк ка документу
Детаљније
Извештај о раду Основне школе “Мирослав Антић” у школској 2023/24. години
Извештај о раду Основне школе "Мирослав Антић" у школској 2023/24. години Извештај о раду школе 2023_24 Линк ка документу
Детаљније
Почетак школске 2024/25. године
Почетак школске 2024/25. године Драги ученици и родитељи,Школска година почиње у понедељак, 2.9.2024.Настава у парној смени (2,4,6 и 8. разред) почиње у 8 часова. Часови…
Детаљније
Подела уџбеника који су купљени на рате за школску 2024/25. годину
Подела уџбеника КУПЉЕНИХ преко „Школског сервиса Гајић“ ће се обавити у следећим терминима:  понедељак, 26. август од 10:00 до 14:00 часова уторак, 27. август…
Детаљније